.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش قيمت نان در استان گلستان

نرخ نان بربری در نانوایی‌های برخی شهرهای گلستان از جمله گرگان و گنبد، از ۵۰ تومان به ۱۰۰ تومان به ازای هر قرص نان در دوماه قبل افزایش یافته است.
به گزارش شمال نيوز، احتمال افزایش دوباره قیمت نان همزمان با آزادسازی قیمت‌ها درحالی است که بر اساس اعلام قبلی مسئولان وزارت بازرگانی با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها، قیمت نان ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

درعین حال مدیران شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان عنوان می‌کنند که مردم نگران این افزایش قیمت نباشند زیرا مابه ازا و افزایش این قیمت در قالب یارانه‌ها، به حساب مردم واریز می‌شود.

نرخ نان بربری در نانوایی‌های برخی شهرهای گلستان از جمله گرگان و گنبد، از ۵۰ تومان به ۱۰۰ تومان به ازای هر قرص نان در دوماه قبل افزایش یافته است.

همچنین همزمان با نیمه دوم شهریورماه سال جاری قیمت هر قرص نان لواش از ۳۵ تومان به ۴۰ تومان افزایش یافت و وزن چانه هر قرص نان بربری نیز از ۴۰۰ گرم به ۴۳۰ گرم افزایش یافت و وزن چانه هر قرص نان لواش نیز همان ۲۱۰ گرم باقیمانده است.

علاوه بر آن، قیمت آرد تحویلی به واحدهای نانوایی نیز در شهریورماه امسال از هر کیلوگرم ۷۵ ریال، به هرکیلوگرم ۴۵۰ ریال افزایش یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: با آزاد شدن قیمتها، پیش بینی می شود که نرخ نان از قیمت کنونی آن افزایش یابد.

سید حمید رضا میرآفتاب در نشست هدفمند شدن یارانه‌ها در برنامه رو‌در‌رو شبکه سبز گلستان عنوان کرد: البته این نرخ پس از تعیین قیمت گندم ملی اعلام نهایی می‌شود و با آزاد شدن قیمت‌ها، نرخ آرد از قیمت فعلی آن ارزان‌تر می‌شود.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با آزاد شدن قیمت‌ها، نرخ نان حداقل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از نرخ نان در نانوای‌های آزادپز کمتر می‌شود. به عنوان نمونه اگر نرخ نان در نانوائی‌های آزادپز حدود ۲۵۰ تومان باشد، پس از آزادسازی قیمت‌ها نرخ نان بربری قلاچ بین ۱۸۰ تا ۲۰۵ تومان تعیین می‌شود.

مردم نگران نباشند!

میرآفتاب بیان داشت: مردم نگران این افزایش قیمت نباشند زیرا مابه ازای آن در قالب یارانه‌های به حساب مردم واریز می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان عنوان کرد: به عنوان نمونه اگر یک خانوار شش نفری میزان مصرف روازنه نانشان، شش قرص نان باشد، پیش‌بینی می‌شود در روز حدود ۱۲۰۰ تومان برای خرید نان هزینه کنند که ماهانه حدود ۳۶ هزار تومان می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار تومان توسط مردم پرداخت می شود و بقیه در قالب یارانه تامین می‌شود که با عملیاتی شدن و پرداخت یارانه‌ها، مابه‌تفاوت قیمت به حساب مردم واریز می‌شود و مردم خود می‌توانند در این بخش مدیریت داشته باشند.

وی تاکید کرد: همزمان با هدفمند شدن یارانه‌ها، کیفیت نان رشد بیشتری می‌یابد و این امر نیز به اقتصادی خانوار کمک می‌کند.

کمتر از ۵۰ روز قبل نرخ نان در ۵۹۰ واحد خبازی استان دو برابر شده است و این تعداد خبازی تنها ۲۹ درصد واحدهای خبازی استان را شامل می‌شود.

تعداد کل واحدهای خبازی استان دو هزار و ۳۵ واحد بوده و ۱۰ درصد این واحدها آزادپز هستند که نرخ نان در آنها از۲۳۰ تومان تا ۵۰۰ تومان به ازای هر قرص نان است.

همچنین ۹۳۵ واحد خبازی استان روستایی است که ۴۶ درصد تعداد نانوایی‌های استان را شامل می‌شوند و نرخ نان در این واحدها از ۵۰۰ ریال به ازای هر قرص به ۷۵۰ ریال رشد یافته است.

۷۷۰ واحد خبازی شهری غیر از نانوایی‌های آزادپز وجود دارد که نرخ نان در این واحدها در گذشته نیز به‌ازای هر قرص ۷۵ تومان بوده است و در شهریورماه سال جاری به‌ازای قرص، ۲۵ تومان افزایش را شاهد بودیم


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.278 seconds.